Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019

Πως κόβει η μαγιονέζα



Της Γαλάτειας Γρηγοριάδου – Σουρέλη

Δεν ήταν η πρώτη φορά που μου τύχαινε. Κι όμως δεν κατάφερα να το συνηθίσω. Εκνευρίστηκα λοιπόν. Και να τι έγινε: είχε έρθει ένα από τα παιδιά μου να με συμβουλευτεί κάτι σημαντικό. Βέβαια έπρεπε να θυμηθώ πως το παιδί έρχεται να σε συμβουλευτεί έχοντας πάρει κι όλας τη δική του απόφαση. Απλά ζητά συνενόχους! Αυτή την φωνή της πείρας την ακούω πάντα κατόπιν εορτής. Τι κρίμα!


Πολύ λοιπόν συγκινημένη γιατί ο γιος μου με συμβουλευόταν, πολύ ευτυχισμένη γιατί η αυθεντία μου – επιτέλους – αναγνωρίζεται, ενθουσιασμένη λοιπόν, με ιερό ενθουσιασμό ανέπτυξα την άποψη μου που κατά την γνώμη μου ήταν και η μόνη άποψη. Και εκεί την πάτησα.  Από συμβουλάτορας έγινα κατηγορούμενη: «πάντα είσαι απόλυτη…η στενοκεφαλιά της γενιάς σου…δεν καταλαβαίνεις…». Κι εγώ τότε εκνευρίστηκα, θύμωσα. ΕΓΩ σαν άτομο κινδύνευα να καταποντιστώ, ΕΓΩ θυγόμουνα, ΕΓΩ δεν ήξερα τι έλεγα. Αυτόματα η ατμόσφαιρα άλλαξε, έγινε ο φιλικός αγώνας εχθρικό ματς. Ματς με θανάσιμα τραυματισμένη την αξιοπρέπεια μου και σκοτωμένη την αυθεντία μου. Έγινε  ό,τι και με την μαγιονέζα. Δεν ξέρω αν σας έχει τύχει. Τα υλικά καλά, η συνταγή σπουδαία, η μαγείρισσα άριστη, κι όμως η μαγιονέζα έκοψε. Το παιδί μου, λοιπόν θυμωμένο έφυγε κι ΕΓΩ τώρα τι μπορώ να κάνω. Δεν έφαγα δεν κοιμήθηκα. Από εμένα κρεμόταν η τύχη του παιδιού μου.


Κάποια στιγμή κατάλαβα γιατί έβαλα πολλά ΕΓΩ, γιατί αντικατέστησα – για σκέψου – τον Μεσσία.. «Καιρός του ποιήσαι τω Κυρίω» καιρός να δράσει ο Κύριος, έλεγε στην αρχή της Βυζαντινής Θείας Λειτουργίας ο διάκονος στον ιερέα. Κι εγώ δεν άφησα περιθώρια για να κάνει και κάτι ο Θεός στην ψυχή του παιδιού μου. Δεν άφησα Εκείνον να βρει λύσεις. Που «καιρός του ποιήσαι τω Κυρίω». Αν το καλοσκεφτείς μάλιστα, είναι να απορείς γενικά πως κινιόταν ο κόσμος πριν γεννηθώ ΕΓΩ! Και λίγο περισσότερο να το τραβήξεις, καταλαβαίνεις γιατί δεν πήγε και τόσο καλά ο κόσμος αιώνες τώρα. Απλούστατα γιατί δεν υπήρξα ΕΓΩ να τον σώζω! Και μετά απορώ – αφού δεν αφήνω τον Θεό να πει την δικιά Του κουβέντα – γιατί συχνά «κόβει» η μαγιονέζα στη ζωή μου!!


Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό Πειραϊκή Εκκλησία τον Ιούνιο του 1992

Επιμέλεια: Κώστας Ζουρδός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου