Ο Μακαριστός Γέροντας Μητροπολίτης Πειραιώς Καλλίνικος ήταν προικισμένος από το Θεό με πολλά χαρίσματα. Ένα από αυτά ήταν η μεγάλη του ικανότητα στο κήρυγμα για τον καταρτισμό των πιστών που το ασκούσε από τότε που ήταν λαϊκό μέλος της Εκκλησίας σε νεαρή ηλικία. Στον άμβωνα, στα μέσα μαζικής επικοινωνίας, σε ομιλίες και σε εκδηλώσεις, σε συνέδρια, στην κατασκήνωση, όπου ήταν καλεσμένος νουθετούσε μέσα από τον Ευαγγελικό Λόγο και μέσα από προσωπικό βίωμα τους πιστούς. Οι σημαντικότερες στιγμές όμως ήταν στο αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής Παναγίας "Χρυσοπηγής", που μας μάζευε γύρω του κρατώντας ένα μικρό φύλλο χαρτί με ελάχιστες σημειώσεις και μας μιλούσε από καρδιάς για αρκετή ώρα. Μια τέτοια στιγμή μέσα από το "φαντασιακό" αλλά αληθινό, σκιαγραφούμε έναν διάλογο καρδιάς με νουθεσίες μέσα στο φως
Συνομιλώντας με τον Μακαριστό Μητροπολίτη Πειραιώς Καλλίνικο μέσα από τα βιβλία του!
« Ο Μέγας Άγνωστος»!….
Γέροντα για πόσους και πόσους ο Χριστός σήμερα είναι ο Μέγας Άγνωστος;
«Άγνωστος είναι ο Χριστός για όλους εκείνους, που ποτέ δεν Τον πλησίασαν συνειδητός, ποτέ δεν ενδιαφέρθηκαν να γνωρίσουν το Νόμο και την Διδασκαλία Του, ποτέ δεν αποσπάστηκαν από τις καθημερινές γήινες απασχολήσεις, για να ενδιαφερθούν για κάτι το υψηλότερο, το πνευματικότερο. Άγνωστος είναι ο Χριστός για τους ανθρώπους εκείνους, που ζουν λατρεύοντας την κοιλιά τους, τα κατώτερα ένστικτά τους, τις προτιμήσεις των αδυναμιών τους, την τσέπη τους και τα υλικά συμφέροντα τους. Για όλους όσους δεν βλέπουν τίποτα άλλο στην ζωή τους εκτός από το χρήμα, το επάγγελμα, την περιουσία και τον σαρκικό εαυτό τους. Για την πλειάδα των νέων με την ανέμελη ζωή, τις εξωφρενικές αντιλήψεις, τα ζωώδη ενδιαφέροντα, τις ανελεύθερες ιδέες, τις αντιπαραδοσιακές πεποιθήσεις. Αλλά Άγνωστος είναι ο Κύριος και για τους χριστιανούς εκείνους, που επιφανειακά θρησκεύουν. Για τους ρηχούς και αβαθείς. Για τους τυπολάτρες, «τους διυλίζοντας τον κώνωπα και καταπίνοντας την κάμηλον», τους συνδυάζοντας θρησκευτικότητα και συμφέρον, θρησκευτικότητα και κακία, ευσέβεια και σκληρότητα, πίστη και φανατισμό, ηθική και χολή και φθόνο και κακεντρέχεια. Μα ακόμα είναι Άγνωστος ο Ιησούς για όλους εκείνους, οι οποίοι τιμήθηκαν με κάποιο υπεύθυνο αξίωμα, μεγαλύτερο ή μικρότερο και πολιτεύονται συνδυάζοντας τη Χάρη του Θεού με τις προσωπικές εγωιστικές αντιλήψεις τους, με τα εγωπαθή ατομικά τους συμφέροντα, με την στενοκαρδία και τον αηδή λιβανωτό της φιλαυτίας τους , με την ικανοποίηση των παθών και αδυναμιών ανεπίτρεπτων. Για όλους αυτούς ο Χριστός παραμένει ο Μέγας Άγνωστος»...
Ακόμα και τώρα που γνωρίζουμε, που γνωρίζουν, πως ο Χριστός ήρθε στη γη με ανθρώπινη σάρκα; Ακόμα και τώρα Γέροντα παραμένει άγνωστος;
«Τι και αν «εφανερώθει εν σαρκι»; Τι και αν ήρθε, για να «ποιήση καινά τα πάντα»; Τι και αν ήρθε για να «κηρύξαι αιχμαλώτοις άφεσιν;» Αυτοί μένουν δούλοι του παλαιού εαυτού τους, αιχμάλωτοι των αδυναμιών τους, ανίκανοι να ανυψωθούν υπεράνω του χαμηλού εαυτού τους, σαύρες που έρπουν, υποχείριοι του Σατανά, αλύτρωτοι στην ψυχή. Και τούτο γιατί αγνοούν τον Σωτήρα. Ή και αν Τον έχουν πλησιάσει, Τον έχουν πλησιάσει χλιαρά, με μια πίστη αναιμική, ίσως και με υπολογισμούς ιδιοτελείς, πάντως χωρίς τέλεια υποταγή στο θέλημα Του, χωρίς ειλικρινή αγώνα αφομοιώσεως της ανακαινιστικής διδασκαλίας Του, χωρίς προσπάθεια να πλουτιστούν δια της χαριτοβρύτου αναπλαστικής Χάριτος Του.
Και ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτής της στάσης Γέροντα;
Και το αποτέλεσμα; Ω!
αυτό συνιστά την τραγική πραγματικότητα,
για την οποία στην αρχή κάναμε λόγο.
Ποια θέση έχει στη ζωή σου ο Σαρκωθείς
Θεός; Έχει εισέλθει εντός σου; Κυβερνά
την καρδιά σου; Κατευθύνει τα βήματα
σου; Εμπνέει την σκέψη σου; Είναι ο
προσωπικός σου Σωτήρ και Λυτρωτής; Εάν
ναι, είσαι μακάριος. Αλλά εάν όχι, τότε
μην παρατείνεις ουδεμία στιγμή ακόμα
την πνευματική σου αυτή αυτοκτονία.
Πλησίασε τον Σωτήρα σου με διάθεση
απολύτου υποταγής στο πανάγιο θέλημα
Του. Και μην επιτρέψεις ποτέ στον εαυτό
σου να είναι για σένα ο Ιησούς ο Μέγας
Άγνωστος, αλλά ο προσωπικός σου Λυτρωτής,
ο Θεός της Ψυχής σου.
Μέσα από τις σελίδες 9 έως 12 του βιβλίου «Χριστουγεννιάτικα Μηνύματα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου