Νίκος Λουπάκης, Αρχισυντάκτης Επιστημών Πεμπτουσίας
Δευτέρα, 16/6/2014, στις 4.00
το απόγευμα, στο Α’ Νεκροταφείο (Ιερός ναός Αγίων Θεοδώρων), ο Άρης
Σταθάκης, ο δημοσιογράφος που ταύτισε το όνομά του και την επαγγελματική
του πορεία με την έννοια της οδικής ασφάλειας, θα πάρει το δρόμο για
την τελευταία του κατοικία. Ο γνωστός και αγαπητός Άρης έχασε τη μάχη
για τη ζωή την περασμένη Παρασκευή, κατάφερε όμως να σώσει πολλές άλλες
ζωές με το πλούσιο έργο του στον τομέα της ενημέρωσης για τη σωστή και
ασφαλή χρήση του αυτοκινήτου και της μοτοσικλέτας. Ως ελάχιστο φόρο
τιμής αναδημοσιεύουμε παλιότερη ομιλία του σε ημερίδα για την οδική
ασφάλεια., σημειώνουμε δε ότι αντί στεφάνων η οικογένεια του εκλιπόντος
παρακαλεί τα χρήματα να κατατεθούν στο σύλλογο το «Χαμόγελο του
Παιδιού».
«Δεν είχε πολιτικό γραφείο. Δεν είχε
οδηγό. Δεν είχε αστυνομικούς-σωματοφύλακες (ζήτησε να πάνε σε αστυνομικά
τμήματα για να προστατεύουν τους πολίτες). Άφησε στο γκαράζ της Βουλής
το βουλευτικό αυτοκίνητο που δικαιούτο και κυκλοφορούσε με δικό του
υβριδικό. Δεν έκανε ποτέ κομματικές ομιλίες και αντιπαραθέσεις του στιλ
“εμείς” και “εσείς”» δηλώνει η οικογένειά του. και είναι αλήθεια ότι
υπήρξε από τους ελάχιστους Έλληνες –ίσως ο μοναδικός- που κατάφερε να
εκλεγεί δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων και βουλευτής χωρίς να ξοδέψει ούτε
μία δραχμή / ευρώ για προεκλογική εκστρατεία. Βλέπετε, ο Άρης Σταθάκης
κατάφερε να εξασφαλίσει την αποδοχή και την ψήφο των συμπολιτών του
γιατί μιλούσε απλά και κατανοητά, θέτοντας ευθέως φλέγοντα και
χρονίζοντα προβλήματα της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας, χωρίς να
διστάζει να ρίχνει ευθύνες στους όποιους αρμοδίους.
Ήταν αυτός π.χ. που
είχε πει ότι πρέπει να δημοσιοποιούνται τα ονόματα των εργολάβων που
παραδίδουν προβληματικά έργα, ήταν αυτός που είχε πει ότι δεν πρέπει να
φορολογούνται τα κράνη όπως οποιοδήποτε καταναλωτικό προϊόν, ήταν αυτός
που οργάνωνε διαγωνισμούς φωτογραφίας προκειμένου να αναδεικνύονται τα
«στραβά και αστεία» των ελληνικών δρόμων. Ήταν επίσης αυτός που
αποχαιρετούσε κάθε βδομάδα τους τηλεθεατές της δημοφιλούς εκπομπής «Από
τη θέση του οδηγού» με την προτροπή «Να προσέχετε στους δρόμους!»
Χαρακτηριστική εικόνα της δράσης του δίνουν τα παρακάτω αποσπάσματα:
«Υπήρξε πρόεδρος διακομματικής επιτροπής
Οδικής Ασφάλειας της Βουλής. Η Επιτροπή δημιουργήθηκε μετά από δικές
του πιέσεις και, στο διάστημα που ήταν πρόεδρος δεν δίσταζε να επικρίνει
δημόσια τις λανθασμένες αποφάσεις όλων των υπουργών.
Το έργο του στον τομέα της οδικής
ασφάλειας υπήρξε μεγάλο και είναι χαρακτηριστικό ότι ζήτησε με ερωτήσεις
του στη Βουλή να δημιουργηθεί ειδικός φορέας οδικής ασφάλειας. Να
αρχίσουν θεωρητικά μαθήματα αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας στη Β’ Λυκείου.
Να δίνεται δωρεάν ένα κράνος, σε όλους όσοι παίρνουν δίπλωμα
μοτοσικλέτας. Να αρχίσουν μαθήματα Α’ βοηθειών σε νέους και παλιούς
οδηγούς. Να αλλάξει ριζικά το σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων
οδηγών. Να γίνει εξορθολογισμός των ορίων ταχύτητας. Να κρίνονται οι
προαγωγές των διοικητών της Τροχαίας από το ουσιαστικό έργο τους και όχι
από τον αριθμό των κλήσεων. Να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στην Αθήνα
και τη Θεσσαλονίκη. Να φύγουν από τους δρόμους οι παράνομες και
επικίνδυνες πινακίδες. Να δοθεί προσωρινά ένα μέρος από το αεροδρόμιο
του Ελληνικού για αγώνες ντράγκστερ (400 μ. σε ευθεία), ώστε να
εκτονώνονται εκεί οι νέοι και να σταματήσουν οι επικίνδυνες κόντρες
στους δρόμους. Να ενημερωθούν οι δικαστές στα θέματα νέας τεχνολογιας
κ.ά.
Παράλληλα, πρότεινε και η Βουλή
αποδέχθηκε να δημιουργηθεί διακομματική επιτροπή οδικής ασφάλειας και να
αποκτήσουν όλοι οι βουλευτές μικρά υβριδικά και όχι πανάκριβα
αυτοκίνητα.
Όταν εισηγήθηκε το θέμα της οδικής
ασφάλειας τον χειροκρότησαν όλες οι πτέρυγες της Βουλής και (επειδή αυτό
έγινε για πρώτη φορά), ο πρόεδρος του Κοινοβουλίου ζήτησε να γραφτεί
στα πρακτικά.
Υπήρξε πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής
Οδικής Ασφάλειας το 2005 από όπου παραιτήθηκε το 2008 «γιατί δεν γινόταν
τίποτα από αυτά που ήθελε να κάνει», αλλά και επειδή δεν ορίσθηκαν ποτέ
μέλη στην Επιτροπή (προφανώς για να μη λειτουργήσει), επειδή δεν
συμφωνούσε με το μπέρδεμα αρμοδιοτήτων των δήθεν συναρμόδιων υπουργείων
και επειδή δεν έγινε ποτέ ο φορέας οδικής ασφάλειας που είχε ζητήσει.»
(Πηγή: www.naftemporiki.gr)
Ποιος ήταν ο Άρης Σταθάκης
Ο Αριστείδης Σταθάκης γεννήθηκε το 1943
στον Ασωπό Λακωνίας και σπούδασε στη Βιομηχανική Σχολή Πειραιά. Ξεκίνησε
τη σταδιοδρομία του ως συντάκτης αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Νέα
Πολιτεία» (1968-1972) και τα περιοδικά «Auto Express» (1968-1970) και «4
Τροχοί» (1970-1974).
Το διάστημα 1975-1990 εργάστηκε στην
εφημερίδα «Απογευματινή». Από το 1984 έως το 1990 ήταν ανταποκριτής της
ολλανδικής ραδιοφωνίας NOS. Την περίοδο 1987-1990, εργάστηκε στην
κρατική ραδιοφωνία και από το 1990 έως το 2004, στο ραδιοφωνικό σταθμό
ΑΝΤΕΝΝΑ. Έργάστηκε και στην τηλεόρηση, στους τηλεοπτικούς σταθμούς ΕΤ-1
(1987-1990) και ΑΝΤΕΝΝΑ (1990-1999), κυρίως σε εκπομπές με θέματα το
αυτοκίνητο και τις μεταδόσεις γκραν πρί.
Το διάστημα 1983-1989 διετέλεσε
αρχισυντάκτης του περιοδικού «Τα νέα της ΕΛΠΑ», ενώ υπήρξε διευθυντής
των περιοδικών «Πίστες & δρόμοι» τις περιόδους 1972-1974 και
1988-1990 και «Car & Driver» το 1993.
Από το 1990 έως το 2002 αρθρογραφούσε
στην «Απογευματινή», υπήρξε οδηγός αγώνων αυτοκινήτου από το 1968 έως το
1984 και διετέλεσε γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων
Αυτοκινήτου από το 1975 μέχρι το 1977 και από το 1980 έως το 1984. Το
1992, τιμήθηκε με το βραβείο δημοσιογραφίας του Ιδρύματος Προαγωγής
Δημοσιογραφίας «Μπότση» «για την προσφορά του στην ελληνική κοινωνία, με
το σκεπτικό ότι “έμαθε τους Έλληνες να φορούν ζώνες ασφαλείας και
κράνη”».
Υπήρξε πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Συντακτών Αυτοκινήτου (1993-1998) και αντιπρόεδρός του από το 1990 έως το 1992.
Εξελέγη δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων το
1998 και το 2002 και διετέλεσε αντιδήμαρχος Αθηναίων το 1999 και το
2003, εκπρόσωπος Τύπου του δήμου από το 2001 μέχρι το 2003 και πρόεδρος
του Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας του δήμου.
Το διάστημα 2002-2004 χρημάτισε μέλος της Εθνικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας και στη συνέχεια πρόεδρός της.
Τον Σεπτέμβριο του 2007 εξελέγη κοσμήτορας της Βουλής των Ελλήνων.
Τον Ιανουάριο του 2008 παραιτήθηκε από την προεδρία της Εθνικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας.
Ήταν παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών.»
(Πηγή:http://caranddriver.e-go.gr/)
Το ποιο κόμμα διάλεξε για να εκλεγεί
βουλευτής ελάχιστη σημασία έχει (θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι εξελέγη
βουλευτής Β’ Αθηνών με τη Νέα Δημοκρατία δύο φορές: 3/2004-8/2007 και
9/2007-9/2009). Ο Άρης Σταθάκης θα έλεγε αυτά που πίστευε ότι έπρεπε να
πει, ακόμα και αν ερχόταν σε ρήξη με στελέχη του κόμματός του. Γιατί
υπήρξε τελικά μια υπερκομματική προσωπικότητα, που κατάφερε να
κατακτήσει τις καρδιές εκατομμυρίων Ελλήνων χρησιμοποιώντας το πιο
αποτελεσματικό όπλο: την κοινή λογική…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου