Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019

Μάνος Κατράκης, ο πόνος του λαού θέριεψε την ψυχή μου...



«…Έτσι λοιπόν οι παραδόσεις της πατρίδας μου μ’ έσπρωξαν να γίνω ηθοποιός. Μα ήταν και κάτι ακόμα που θέριεψε την ψυχή μου: ο πόνος. Όχι ο πόνος ο ατομικός. Αλλά ο πόνος του λαού μου. Οι παλιότεροι μας μιλούσαν για σκλαβιά τετρακόσια τόσα χρόνια. Σκλαβιά. Ας μην αναλύσουμε την λέξη μου φέρνει σύγκρυο. Ύστερα ακολούθησε δεκάχρονος αγώνας – ξεσηκωμός και απελευθέρωση. Ποτάμι το αίμα, πέλαγος η παλικαριά, ωκεανός ο πόνος. Κι ύστερα ακολουθεί η φτώχεια κι η μιζέρια, πόσα μπορεί να διδάξει τον ηθοποιό αυτός ο πόνος…»     

Απόσπασμα από την ομιλία του Μάνου Κατράκη στο Παρίσι τον Μάρτιο του 1981, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων «Manos Katrakis 50 ans de theatre».

Επιμέλεια: Κώστας Ζουρδός

      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου