Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

1Πάνω από 800 κενές διδακτικές ώρες στα σχολεία του Ρεθύμνου

του Βαγγέλη Συνολάκη

Πολύτιμες διδακτικές ώρες χάνονται στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ρεθύμνου εξαιτίας των σοβαρών ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Τα Γενικά Γυμνάσια-Λύκεια και τα Επαγγελματικά Λύκεια στερούνται μεγάλου αριθμού καθηγητών, που υπολογίζονται στους 78, με αποτέλεσμα ορισμένα μαθήματα να μην διδάσκονται καν. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης είναι το γεγονός ότι μαθήματα όπως: Θρησκευτικά, Οικιακή Οικονομία, Τεχνολογία, Αγγλικά, Μουσική, Καλλιτεχνικά έχουν καταργηθεί σιωπηρά σε σχολεία του νομού, καθώς οι ελλείψεις σε διδακτικές ώρες ξεπερνούν τις 800. Πάνω από 500 κενές ώρες αφορούν τα γυμνάσια και τα λύκεια και περίπου 300 ώρες τα Επαγγελματικά Λύκεια και την Επαγγελματική Σχολή.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Ανδρέα Ταξάκη, μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα γυμνάσια και τα λύκεια της ενδοχώρας, ωστόσο ελλείψεις υπάρχουν και στα σχολεία της πόλης. Αποδυναμωμένα είναι επίσης τα δυο ΕΠΑΛ του νομού, το 1ο στα Περιβόλια και το Επαγγελματικό Λύκειο στο Γαράζο, ενώ σοβαρά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία τους αντιμετωπίζουν το Μουσικό Σχολείο, το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ρεθύμνου (Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης), καθώς και η ΕΠ.ΑΣ. (Επαγγελματική Σχολή).

Με βάση τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, οι ελλείψεις σε διδακτικές ώρες ανά μάθημα έχουν ως εξής: Θρησκευτικά 109 ώρες, Αγγλικά 79 ώρες, Οικιακή Οικονομία 90 ώρες, Μουσική 26 ώρες, Πολιτικών Μηχανικών 40 ώρες, Μηχανολόγων 38 ώρες, Ηλεκτρολόγων 58 ώρες, Οχημάτων 21 ώρες, Αισθητική 22 ώρες, Κομμωτική 53 ώρες, Νοσηλευτική 23 ώρες, Φυσιοθεραπεία 54 ώρες.

Πολλά κενά υπάρχουν και στο Μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου: κρητική λύρα 46 ώρες, λαούτο 35 ώρες, μαντολίνο 24 ώρες, παραδοσιακά κρουστά 14 ώρες, μπουζούκι 10 ώρες, σαξόφωνο 8 ώρες, ευρωπαϊκά κρουστά 21 ώρες, φλάουτο 21 ώρες, βιολί 20 ώρες, τρομπέτα 4 ώρες.
Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του κ. Ταξάκη: «Έχουμε μουσικό σχολείο χωρίς καθηγητές μουσικής. Αυτό που συμβαίνει είναι πρωτοφανές. Τα παιδιά διδάσκονται τα μαθήματα γενικής παιδείας, αλλά δεν μαθαίνουν τα μουσικά όργανα, που είναι και ο λόγος για τον οποίο έχουν επιλέξει το συγκεκριμένο σχολείο».

Επίσης, στην μεγάλη λίστα των ελλείψεων συμπεριλαμβάνονται έξι φιλόλογοι και δύο μαθηματικοί στα τμήματα ένταξης, επτά εκπαιδευτικοί για την βοήθεια των παιδιών που έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξης και 11 καθηγητές και βοηθητικό προσωπικό για το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ρεθύμνου.


Δεν υλοποιήθηκαν ούτε καν οι πέντε προσλήψεις

Το χειρότερο είναι ότι δεν υπάρχουν προοπτικές βελτίωσης της κατάστασης που επικρατεί στα σχολεία, καθώς από το υπουργείο Παιδείας δεν εγκρίνονται τα αιτήματα προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι στη σύσκεψη που είχε πραγματοποιηθεί προ μηνός, με την παρουσία του περιφερειακού διευθυντή και των διευθυντών Εκπαίδευσης της Κρήτης, είχε γίνει γνωστό ότι θα καλύπτονταν μόλις πέντε από τα 78 κενά καθηγητών που υπάρχουν. Τελικά ούτε αυτό έγινε. Όπως αναφέρει ο κ. Ταξάκης, από τους πέντε εγκρίθηκαν οι προσλήψεις δύο καθηγητών και τελικά στις σχολικές αίθουσες μπήκε ένας, καθώς μια κυρία δεν είναι θέση να διδάξει, λόγω προχωρημένης εγκυμοσύνης.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, του ΕΠΑΛ Γαράζου και της ΕΠΑΣ, που βρίσκονται στην τελευταία τάξη, να κινδυνεύουν να μην πάρουν το απολυτήριό τους, επειδή δεν διδάσκονται τα μαθήματα ειδικότητας (Γεωπονία, Φυσιοθεραπεία, Δομικών Έργων). Τελικά, εν μέρει λύση στο πρόβλημα δόθηκε τις τελευταίες μέρες με την πρόσληψη επτά ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, από τέσσερις ώρες ο καθένας. Κάτι που σημαίνει ότι όσα παιδιά καταφέρουν να αποφοιτήσουν τελικά, θα πάρουν το απολυτήριό τους χωρίς να έχουν διδαχτεί μεγάλο μέρος των μαθημάτων της ειδικότητας, στην οποία θεωρητικά θα έχουν ειδικευθεί.


Αλλαγές στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα

Στη λύση της αναμόρφωσης του εβδομαδιαίου προγράμματος μαθημάτων προχώρησαν αρκετά γυμνάσια και λύκεια του Ρεθύμνου, σε μια προσπάθεια αφενός να καλυφθούν οι πολλές κενές διδακτικές ώρες, που έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα παρατεταμένο «διάλειμμα» για τα παιδιά, τα οποία αντί να βρίσκονται στις αίθουσες περνούν τον χρόνο τους στους διαδρόμους των σχολείων. Η αναμόρφωση του προγράμματος οδήγησε στο «κόψιμο» ωρών βασικών μαθημάτων όπως είναι τα Αρχαία, τα Ελληνικά, η Ιστορία κ.α.


Α. Ταξάκης: «Ποτέ άλλοτε τόσα προβλήματα»

Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Α. Ταξάκης, σε δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» κάνει λόγο για την χειρότερη σχολική χρονιά των τελευταίων ετών: «Τα κενά στα σχολεία του Ρεθύμνου είναι υπερβολικά πολλά. Ποτέ άλλοτε δεν είχαμε τόσα προβλήματα σε μια σχολική χρονιά. Πως είναι δυνατόν να μην γίνονται μαθήματα ειδικότητας στα ΕΠΑΛ και στο Μουσικό Σχολείο; Αυτό δεν έχει ξαναγίνει. Τα παιδιά είναι στην τελευταία τάξη και δεν έχουν διδαχθεί βασικά πράγματα. Τι απολυτήριο θα πάρουν; Δυστυχώς τα χέρια μας είναι δεμένα. Από το υπουργείο Παιδείας δεν βλέπουμε να γίνεται τίποτα για να καλυφθούν τα κενά και οι καθηγητές των σχολείων προσπαθούν όπως μπορούν να φτιάξουν το εβδομαδιαίο πρόγραμμα, ώστε να υπάρχουν λιγότερες ώρες χωρίς αντικείμενο».


Αναμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων;

Καταλήγοντας, ο κ. Ταξάκης αναφέρει ότι ένα από τα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες, είναι αυτό της αναμόρφωσης των ωρολογίων προγραμμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Να υπάρχει, δηλαδή, μικρότερος αριθμός μαθημάτων σε ορισμένες λυκειακές τάξεις και ειδικά στη Γ’ Λυκείου να διδάσκονται μαθήματα τα οποία κρίνονται περισσότερο βασικά και αναγκαία για την εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Με λίγα λόγια, το σχέδιο που φαίνεται να επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας, είναι αντί προσλήψεων καθηγητών και κατά συνέπεια ενίσχυσης και αναβάθμισης της εκπαίδευσης, λιγότερες ώρες μαθημάτων και νωρίτερο σχόλασμα για τα παιδιά...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου