Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Προικοννήσου Ιωσήφ: "Σήμερα εγείρονται τα πάντα, γίνεται χαλασμός κόσμου!"

proiko


Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου
 
 
Κατανυκτική Αγρυπνία τελέσθηκε τη Δευτέρα 24 Μαρτίου με την αφορμή της εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς.
Στην ακολουθία του Όρθρου και τη Θεία Λειτουργία, χοροστάτησε, λειτούργησε
και κήρυξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Προικοννήσου κ. Ιωσήφ.
Ο Σεβασμιώτατος, μιλώντας στον κατάμεστο από πιστούς Ναό για την μεγάλη πανήγυρη του Ευαγγελισμού, την περιέγραψε ως εορτή κατά την οποία αρχίζει να συνεργάζεται ο άνθρωπος με τον Θεό, για τον ερχομό και την εισαγωγή του Πρωτοτόκου στην οικουμένη, που ήταν το αρχαίο σχέδιο του Θεού.
Και ο Σεβ. συνέχισε, εξηγώντας τι σημαίνει η λέξη «πανήγυρις», μια λέξη που έχει αποκτήσει διάφορες ερμηνείες στις μέρες μας.
Σύνθετη λέξη, από το «παν» και «εγείρω», σημαίνει ότι ξεσηκώνω τα πάντα. Ο κτιστός κόσμος, η ανθρωπότητα, ο νοερός κόσμος των Αγίων Αγγέλων, ο ίδιος ο Δημιουργός, τα πάντα εγείρονται! Γίνεται χαλασμός κόσμου.

Γιατί, όπως τόνισε: «Μέχρι χθες είχαμε τη χιονοστιβάδα της φθοράς μετά την πτώση των πρωτοπλάστων. Είχαμε το ατέλειωτο κατρακύλισμα. Το χέρι του Θεού από πάνω ήταν απλωμένο και περίμενε ένα ανθρώπινο χέρι, άξιο και πρόθυμο, να συνεργαστεί μαζί Του για να σταματήσει αυτή η κατρακύλα, δια της ενσαρκώσεως του Υιού Του. Και τώρα, βρέθηκε μία κοπέλα από την πόλη της Ναζαρέτ που δέχεται την είδηση και λέει το «Ναι» στη συνεργασία.
Το «γένοιτο μοι» ήταν η λέξη που περίμενε να ακούσει ο Θεός. Ο Θεός υπέφερε, καιγόταν η καρδιά Του, βλέποντας την εικόνα Του, τον άνθρωπο να κατρακυλάει από το κακό στο χειρότερο».
Και αναλύοντας τη λέξη του Ευαγγελισμού, αναφέρθηκε αφενός στο «ευ» του καλού, του αγαθού, του ωραίου, του αγίου και αφετέρου στην «αγγελία» της είδησης και του αγγέλματος. Ο Σεβ. επισήμανε ότι με το «γεννηθήτω» του Θεού δημιουργήθηκε ο κόσμος.
Με το «γένοιτο μοι» της Παναγίας, αναδημιουργήθηκε ο κόσμος. Από το πρώτο δευτερόλεπτο ήταν Θεοτόκος, αφού έφερε μέσα στην κοιλία Της τον Κύριο.
Η Υπεραγία Θεοτόκος είναι Πάναγνη, Πανάρετη, Πανοσία, Πάγκαλη και όποια άλλη αρετή μπορεί να προστεθεί, γιατί όλα δικά Της είναι και όλα Της αξίζουν. Δεν υπάρχει κάτι στη δημιουργία που να υπερβαίνει την Παναγία.
Και τόνισε στη συνέχεια: «Γι’ αυτό Της έχουμε κεντρική θέση μέσα στη λατρεία μας. Γι’ αυτό είναι όλος ο χρόνος μας γεμάτος από την παρουσία Της: Γέννηση, Εισόδια, Ευαγγελισμός, Κοίμηση. Γι’ αυτό δεν κάνουμε καμία ακολουθία χωρίς να μνημονεύσουμε το πανάγιο όνομα Της. Γι’ αυτό και δεν χτίζουμε καμία Εκκλησία, στην οποία να μην έχει την τιμητική Της θέση δίπλα στην Ωραία Πύλη. Γι’ αυτό και δεν ελπίζουμε ότι πρόκειται να δούμε Θεού πρόσωπο και να σωθούμε γενικώς, χωρίς την Παναγία. Χωρίς Αυτήν δεν πρόκειται».
Και ο Σεβασμιώτατος, πριν το πέρας της ομιλίας του, εξήρε τη σχέση των πιστών αλλά και του γένους μας, με αφορμή και την εορτή της εθνικής μας παλιγγενεσίας, με το πρόσωπο της Θεοτόκου. Είναι η προσωπική μάνα του καθενός αλλά είναι και η Υπέρμαχος Στρατηγός και μάλιστα ο ομώνυμος ύμνος, ήταν στα χρόνια της σκλαβιάς, ο εθνικός μας ύμνος.
Έδωσε δε ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός ότι παντού στον κόσμο, όπου υπάρχουν Ορθόδοξοι χριστιανοί, υπάρχει οπωσδήποτε Ναός αφιερωμένος στον Ευαγγελισμό. Γιατί την Παναγία μας τη νοιώθουμε δίπλα μας, ατελείωτη πηγή δυνάμεως, φωτός και ελπίδας.
Και κατέληξε ο Σεβ. Μητροπολίτης Προικοννήσου κ. Ιωσήφ: «Εύχομαι αυτή τη δύσκολη περίοδο και σε αυτές τις δύσκολες ημέρες, να είναι δίπλα μας, στη ζωή μας. Σε κάθε σπίτι να είναι η ελπίδα μας, η δύναμή μας, το στήριγμά μας, ο φωτισμός μας, η αγκαλιά μας. Και κρατημένοι από την αγάπη Της, να βαδίσουμε την οδό του Ευαγγελίου του Υιού Της».
Καθ’ όλη τη διάρκεια της αγρυπνίας οι πιστοί είχαν την ευλογία να προσκυνήσουν μαζί με την Ιερά Εικόνα του Ευαγγελισμού, την θαυματουργή ιερά εικόνα της Αγίας Ζώνης, από την Ιερά Μονή Βλαμαρής Σάμου και την Τιμία Κάρα του Αγίου Νικολάου του Πλανά.
Τα δύο ιερά σεβάσματα, φιλοξενούνται στο Ναό με αφορμή τις εορταστικές εκδηλώσεις «Ευαγγελίστρια 2014» και θα παραμείνουν έως την Κυριακή 30 Μαρτίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου