Κυριακή 22 Απριλίου 2018

Χειροτονία Πρεσβυτέρου π. Δανιήλ Ψωϊνου…4 Απριλίου 2004



Στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Νέου Φαλήρου χειροτόνησε στον δεύτερο βαθμό της ιεροσύνης ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς Καλλίνικος, τον Διάκονο της Μητροπόλεως Πειραιώς π. Δανιήλ Ψωϊνου. Ο νέος πρεσβύτερος π. Δανιήλ Ψωϊνος κατά τον χειροτονητήριο λόγο του μεταξύ άλλων είπε: « Τούτη τη μεγάλη στιγμή, τη χαρισματική ευκαιρία, τον «καιρό» που η χάρη της ιεροσύνης μέλλει να σκηνώσει μέσα μου, μέσα σε μια ύπαρξη με σαρκική περιβολή, με την φθορά της αμαρτίας στο «είναι» της και να θεραπεύσει τα ασθενή και τα ελλείποντα να αναπληρώσει, αυτή την ώρα, αναλογίζομαι το θαυμαστό τούτο γεγονός και δεν έχω τρόπο να μετρήσω το συγκλονισμό της ύπαρξης μου, μιας ύπαρξης που προσφέρεται ολοκαύτωμα στον θρόνο της χάριτός. Μέσα στην πυρακτωμένην ατμόσφαιρα της λειτουργικής σύναξης στον ιερό τούτο ναό, τον οποίο η πνοή του Αγίου Πνεύματος θα μεταβάλει σε αντίγραφο και αντίτυπο του «ανώγαιου» της Πεντηκοστής, σ’ αυτό το ναό όπου είναι συναγμένο το σώμα της Εκκλησίας, την ίδια ώρα που οι άγγελοι παραστέκουν στο Ιερό Θυσιαστήριο και οι Απόστολοι προσφέρουν τιμή, δόξα και ευχαριστία «τω καθήμενω επί του θρόνου» αυτή την ώρα λαχταρώ να λάβω, να γευτώ, να γνωρίσω βαθιά και να βιώσω δυναμικά, το απροσμέτρητο τούτο χάρισμα της Ιεροσύνης. Χρόνια νοσταλγούσα ετούτη τη στιγμή. Πεινούσα και διψούσα την Ιεροσύνη. Η καρδία μου σκιρτούσε από αγάπη στο σταυρωμένο Υιό του Θεού. Είχα άσβεστο πόθο να αγγίξω τα κράσπεδα του θεϊκού θρόνου. Η ύπαρξη μου ήταν συνεπαρμένη από το όραμα της στιγμής που θα γονάτιζα μπροστά στο Ιερό Θυσιαστήριο και η φωτιά του Παναγίου Πνεύματος θα μεταμόρφωνε την ψυχή μου σε δοχείο του ιερατικού χαρίσματος. Και να που ήλθε η ευλογημένη στιγμή, κατά την οποία το όνειρο μου, θα υλοποιηθεί.  Ο Κύριος Ιησούς πρόκειται να ανοίξει διάπλατα την αγκαλιά Του, για να δεχθεί την αναξιότητα μου. Το Πανάγιο Πνεύμα θα σκηνώσει  στα έγκατα της ύπαρξης μου. Θα κρατήσω στα χέρια μου την «Ιερά Παρακαταθήκη», «τον συνέχοντα παλάμη την κτίσιν» οι ευχές και οι προσευχές του Επισκόπου και ολόκληρης της Εκκλησίας θα με καταστήσουν λειτουργό των μυστηρίων του Θεού.


 Έτσι, από σήμερα και για πάντα, θα αποτελώ και εγώ ένα σφαγίο, μια ισόβια ιερουργία που προσφέρεται από αγάπη στον Εσταυρωμένο. Μια φτωχή και αλλά τίμια ανταπόκριση στην υπέρτατη θυσία του Χριστού. Στο εξής, θα προσεγγίζω τα κράσπεδα του Γολγοθά και θα παρακολουθώ βήμα0βήμα την θυσία του Εσφαγμένου Αρνίου πάνω στον σταυρό. Θα ζω την ολοκληρωτική και συγκλονιστική έκχυση της αγάπης του Θεού. Θα κάνω απόκτημα δικό μου και ολόκληρης της ευχαριστιακής κοινότητας την άσπιλη Σάρκα και το ζωοπάροχο Αίμα του Κυρίου. Θα απλώνω το χέρι για να ευλογήσω το τραπέζι του φτωχού, τον πονεμένο, το δυστυχή, την τίμια ένωση δύο ανθρώπων στο μυστήριο του γάμου, το νήπιο που ήλθε στη ζωή, τον κουρασμένο οδοιπόρο που φτερούγισε για την αιωνιότητα….Ατενίζοντας το σεπτό και αγγελομίμητο πρόσωπο σας, Σεβασμιώτατε Γέροντα, αισθάνομαι για μία ακόμα φορά να αποπνέει και να εκπέμπει απέραντη αγάπη, σοφία και σύνεση, διάκριση και ανεκτικότητα, αρετές τις οποίες καθημερινά γευόμουν διακονώντας πλησίον σα στο έργο της τοπικής εκκλησίας. Κοντά σας διδάχθηκα πολλά. Οι καθημερινές πατρικές συμβουλές και προτροπές σας, η ανεπανάληπτη ευγενική συμπεριφορά σας, η στάση σας κατά την ώρα της Θείας Λατρείας, το ακέραιο του χαρακτήρα σας και γενικά  το αξιοθαύμαστο παράδειγμα σας, θα συνέχουν την ύπαρξη  μου και θα καθορίζουν την πορεία και τον σκοπό της ζωής μου. Σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη που μου δείξατε. Σας ευχαριστώ που μπήκατε στην ζωή μου. Σας ευχαριστώ που υπάρχετε, που είστε ανάμεσα μας. Σας διαβεβαιώ πως θα είστε για πάντα θρονιασμένος μέσα στην καρδιά μου…». Στην  συνέχεια ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς Καλλίνικος αντιφώνησε προς τον νεοχειροτονηθέντα δίνοντας του πατρικές συμβουλές και νουθεσίες, τονίζοντας του τον υψηλό σκοπό της  Ιεροσύνης στον σύγχρονο κόσμο.

Κώστας Ζουρδός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου