Παρασκευή, 2 Φεβρουαρίου 2018

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η Εκκλησία μπροστά στο Ολοκαύτωμα»

           Του Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνατίου | Romfea.gr
Το Ολοκαύτωμα αποτελεί αδιαμφισβήτητα μια από τις πιο σκοτεινές περιόδους στην ανθρώπινη ιστορία, που δείχνει το που μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος, όταν τη ζωή του κατακλύζουν απόψεις και θεωρίες που «θεοποιούν» τον άνθρωπο, που περιθωριοποιούν και απομονώνουν τον διαφορετικό συνάνθρωπο. Το Ολοκαύτωμα, όπως χαρακτηρίζεται η μαζική και συστηματική εξόντωση εκατομμυρίων ευρωπαίων, ισραηλιτών στο θρήσκευμα, από τη «μηχανή» προπαγάνδας και θανάτου του Ναζιστικού Γ΄ Ράϊχ, δεν έγινε από «θηρία», όπως συχνά ακούμε να λέγεται.
Κανένα θηρίο, ακόμη και από τα αγριότερα της ζούγκλας δεν σκοτώνει παρά μόνον για να τραφεί.
Όταν χαρακτηρίζουμε «κτήνη» ή «τρελλούς» τους εθνικοσοσιαλιστές -ναζιστές δολοφόνους είναι σαν να τους προσφέρουμε το άλλοθι του ακαταλόγιστου των πράξεών τους.


Ο Χίτλερ, ο ΕΣ, ο Χίμλερ, ο Γκαίμπελς δεν ξεκίνησαν με τους θαλάμους αερίων, τα κρεματόρια και τα διάφορα φρικιαστικά Άουσβιτς, Μάϊντανεκ, Μπούνχεβαλντ, Νταχάου...
Συστηματικά επί 10 και πλέον χρόνια «έστηναν» υποδειγματικά, επιστημονικά θα μπορούσαμε να πούμε, έναν τεράστιο μηχανισμό προπαγάνδας.
Στοχοποίησαν, συκοφάντησαν, διέσυραν, απομόνωσαν, εξασφάλισαν την σιωπηρή ανοχή έστω των υπολοίπων πολιτών και στη συνέχεια συνέλαβαν, εκτόπισαν και δολοφόνησαν όχι μόνον τους Εβραίους αλλά κάθε έναν που δεν ταίριαζε στο πλαίσιο του «Άρειου υπερανθρώπου» που ονειρεύονταν.
Είναι τόσο μεγάλη η έκταση της μαζικής δολοφονίας, που καθίσταται προφανές πως η «επιτυχία» της βασίστηκε στην συνεργασία, ενεργή ή παθητική, τόσο του μέσου πολίτη όσο και των χιλιάδων «πρόθυμων» συνεργατών των ΕΣ-ΕΣ στις χώρες που διαπράχθηκε αυτή η φρίκη, από το 1939-1945.
Στην Ελλάδα η εξόντωση των συμπολιτών μας εβραίων ξεπέρασε το 90% του πληθυσμού τους. Με μόνο «αδίκημα» το ότι γεννήθηκαν εβραίοι, διαπομπεύτηκαν, βασανίστηκαν, καταληστεύτηκαν, εξορίστηκαν από τις πόλεις που ζούσαν για αιώνες και τέλος οδηγήθηκαν σ’ έναν αδιανόητα φριχτό θάνατο στα στρατόπεδα του θανάτου της Γερμανίας και της Ανατολικής Ευρώπης.
Ειδικά στη Θεσσαλονίκη, που πριν τον πόλεμο το 1/3 περίπου του πληθυσμού της ήταν εβραίοι, εξοντώθηκε το 96% των συμπολιτών μας, αφανίστηκε μια ανθούσα κοινότητα. Στο Βερολίνο, στο στόμα του λύκου του ναζιστικού εκτρώματος δηλαδή, εξοντώθηκαν λιγότεροι...Τι μαρτυρεί αυτό;
Στη Θεσσαλονίκη είναι προφανές πως η απαράδεκτη ανοχή ή η ανοιχτή συνεργασία των μη-εβραίων με τους ναζί κατακτητές, οδήγησε σ’ αυτό το τρομερό αποτέλεσμα.
Ποιά υπήρξε η στάση της Εκκλησίας στην Ελλάδα, αλλά και των χριστιανών γενικά, κατά τη διάρκεια αυτής της ζοφερής περιόδου;
Οι αριθμοί των ανθρώπινων απωλειών αποτελούν δυστυχώς μια αδιάψευστη πραγματικότητα.
Με ελάχιστες εξαιρέσεις, οι χριστιανικές κοινότητες, οι εκκλησίες στη δύση και την ανατολή, ελάχιστα έπραξαν, αν δεν συνεργάστηκαν ανοιχτά, με τους χιτλερικούς δολοφόνους.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία, δυστυχώς, δεν ξέφυγε κατά πολύ από αυτό τον κανόνα...
Οι φωτεινές μορφές του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Δαμασκηνού, του Μητροπολίτη Ζακύνθου Χρυσοστόμου, του Μητροπολίτη Χαλκίδας Γρηγορίου και του προκατόχου μας Μητροπολίτη Δημητριάδος Ιωακείμ, φωτίζουν τα σκότη εκείνα και μας γεμίζουν ελπίδα.
Η Ζάκυνθος αποτελεί μοναδικό παράδειγμα σε όλη την κατεχόμενη Ευρώπη, όπου ΟΥΔΕΙΣ εβραίος εχάθη χάρις τον απαράμιλλο ηρωϊσμό του Δεσπότη Χρυσοστόμου που στην απαίτηση των γερμανών για λίστα εβραίων του νησιού, απάντησε με ένα χαρτί στο οποίο υπήρχαν δύο ονόματα: το δικό του και του δημάρχου!
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών εκθέτοντας τον εαυτό του, και όχι μόνον, σε άμεσο κίνδυνο θανάτου, τον απείλησε άλλωστε ανοιχτά ο Γερμανός Φρούραραρχος, έσωσε χιλιάδες εβραίους εκδίδοντας πλαστά πιστοποιητικά βαπτίσεων και ταυτότητες σε συνεργασία με τον Αστυνομικό Διευθυντή Αθηνών Άγγελο Έβερτ.
Ο προκάτοχός μας Ιωακείμ, σε συνεργασία με τους αντάρτες του Πηλίου, διέσωσε τους περισσότερους εβραίους του Βόλου, (+75%) ενημερώνοντάς τους εγκαίρως να φύγουν.
Δεκάδες Άγιοι κοσμούν το Αγιολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας που θυσίασαν τη ζωή τους για να διασώσουν εβραίους διωκόμενους συμπολίτες τους.
Στις 13 Ιουλίου ο Άγιος Νεομάρτυς Αλέξανδρος Σμόρελ, στις 20 Ιουλίου εορτάζουν οι Άγιοι: Μοναχή Άννα Μαρία Σκομπτσόβα, ο υιός της, ο Αρχιμανδρίτης Κλεπίνιν, ο Άγιος Ηλίας και ο Άγιος Αλέξιος και στις 13 Σεπτεμβρίου οι 700.000 Άγιοι Νεομάρτυρες του Γιασένοβατς.
Δεκάδες λαϊκοί, μοναχοί, ιερείς και αρχιερείς υπέφεραν και βασανίστηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, όπως ο προκάτοχός μας Μητροπολίτης Δαμασκηνός, ο μετέπειτα μητροπολίτης Τρίκκης Διονύσιος κλπ.
73 χρόνια μετά, παρατηρούμε με θλίψη, όπως πρόσφατα είπε και ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης μας κ.κ. Βαρθολομαίος, την άνοδο νεοναζιστικών και ακροδεξιών πολιτικών σχηματισμών σε όλη την Ευρώπη που μάλιστα εισέρχονται στα εθνικά κοινοβούλια.
Διακηρύσσουμε προς κάθε κατεύθυνση πως το Ευαγγελικό μήνυμα της σωτηρίας του Ανθρώπου, η ζωή, η διδαχή, ο θάνατος και η Ανάσταση του Αρχηγού της ζωής και της Ειρήνης, του Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού, ουδεμία σχέση μπορούν να έχουν με κηρύγματα ρατσισμού, αντισημιτισμού, ξενοφοβίας, μίσους, αποκλεισμού και πρακτικών βίας.
Η Εκκλησία του Χριστού ουδεμία σχέση μπορεί να έχει με ομάδες, σχηματισμούς και κόμματα που διαχωρίζουν τους ανθρώπους σε καθαρούς και ακάθαρτους, σε δικούς μας και ξένους, μέσα από ρητορική βίας και μίσους.
Η εντολή του Κυρίου μας ήταν να αγαπήσουμε τον πλησίον, τον όποιον πλησίον, όπως τον εαυτό μας, να αγαπήσουμε τους εχθρούς μας για να Τον ακολουθήσουμε ως αγαπημένα παιδιά Του στη Βασιλεία των Ουρανών.
Με τις σκέψεις αυτές σας καλώ όλους στις εκδηλώσεις Μνήμης για το Ολοκαύτωμα στο Βόλο που φέτος θα τιμήσει με την παρουσία του η Α.Ε. ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπιος Παυλόπουλος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου