Τρίτη 13 Αυγούστου 2019

"Δεν θυμάμαι πολύ καλά την Μητέρα μου"....


Του Κώστα Ζουρδού, θεολόγου

Γεννήθηκε σαν σήμερα, 13 Αυγούστου του 1913, στο χωριό Παναγιά της Επαρχίας Πάφου και προοριζόταν για τσοπάνης. Είναι μια από τις σημαντικότερες εκκλησιαστικές μορφές διαχρονικά. Αποτελεί βέβαια "σημείο αντιλεγόμενο" και ίσως για αυτό είναι ακόμα σπουδαιότερος. Πολλά έχουν ειπωθεί για τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Μακάριο και θα ειπωθούν και άλλα. Όπως είναι φυσικό κάποια θα είναι αρνητικά και κάποια θετικά. Έτσι πάντα γίνεται με τις μεγάλες προσωπικότητες. Ένα όμως είναι αναμφισβήτητο . Ακόμα και από αυτούς που του αναγνωρίζουν μεγάλα λάθη: Αγαπούσε την Κύπρο περισσότερο από την ζωή του. Και κάτι που εμένα τουλάχιστον με εντυπωσιάζει. Όταν η ιστορία "έκαιγε" ο Μακάριος δεν κρύφτηκε. Και αυτό πρέπει να του το αναγνωρίσουμε.





Σε προσωπικό επίπεδο ο Μακάριος πέρασε πολλά και δεν γνώρισε την τρυφεράδα της μητρότητας. Ο ίδιος έλεγε για την μητέρα του:« Δεν θυμάμαι πολύ καλά τη μητέρα μου. Πέθανε όταν ήμουν πολύ μικρός. Δεν έχω ούτε μια φωτογραφία της. Εκείνο τον καιρό οι φτωχοί και κυρίως αυτοί που ζούσαν στα βουνά της Κύπρου δεν έβγαζαν φωτογραφίες. Το μόνο που θυμάμαι για τη μητέρα μου, ήταν η μέρα που αρρώστησε. Ο γιατρός χρησιμοποιούσε το ίδιο φάρμακο για όλες τις αρρώστιες. Φαντάζομαι ότι θα ήταν ασπιρίνη. Έδωσε και στη μητέρα μου ένα χάπι και εκείνη ύστερα από λίγο πέθανε».... 

Ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος ως διάκονος πέρασε και από τον Πειραιά προσφέροντας τις υπηρεσίες του στην ενορία της Αγίας Παρασκευής Καλλιπόλεως

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου