Η φωτογραφία του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, να δέχεται ως ευλαβής πιστός να τον ραίνει με βασιλικό ο ιερέας που έκανε τον αγιασμό στο πρώτο επαγγελματικό λύκειο Νέας Ιωνίας, πρέπει να ξένησε ιδιαίτερα όσους βρίσκονται κοντά του.
Ο Αλέξης Τσίπρας έχει ταχθεί δημόσια υπέρ του διαχωρισμού Κράτους Εκκλησίας και όλοι σχεδόν στον ΣΥΡΙΖΑ έχει εκφραστεί αρνητικά στον θεσμό του αγιασμού. Εξάλλου ο ίδιος έχει δείξει ότι δεν επιθυμεί κάθε είδους συμβολισμό που να δείχνει τη σύνδεση μεταξύ Εκκλησίας–Πολιτείας, χωρίς αυτό να τον κατατάσσει στους αντικληρικαλιστές.
Λίγους μήνες μετά την εκλογή του στην προεδρία του ΣΥΝ το 2008 και με αφορμή τον καθιερωμένο αγιασμό της Βουλής στις 6 Οκτωβρίου 2008, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ δεν έλαβε μέρος στην τελετή. Και σε ανακοίνωση τότε ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η Κ.Ο. του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς δεν πήρε μέρος στην τελετή αγιασμού της νέας περιόδου της Βουλής και το έπραξε αυτό, γιατί ήθελε να καταγράψει με έναν σαφή τρόπο, για άλλη μία φορά, την ανάγκη των διακριτών ρόλων εκκλησίας και κράτους.
Ο Αλέξης Τσίπρας έχει ταχθεί δημόσια υπέρ του διαχωρισμού Κράτους Εκκλησίας και όλοι σχεδόν στον ΣΥΡΙΖΑ έχει εκφραστεί αρνητικά στον θεσμό του αγιασμού. Εξάλλου ο ίδιος έχει δείξει ότι δεν επιθυμεί κάθε είδους συμβολισμό που να δείχνει τη σύνδεση μεταξύ Εκκλησίας–Πολιτείας, χωρίς αυτό να τον κατατάσσει στους αντικληρικαλιστές.
Λίγους μήνες μετά την εκλογή του στην προεδρία του ΣΥΝ το 2008 και με αφορμή τον καθιερωμένο αγιασμό της Βουλής στις 6 Οκτωβρίου 2008, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ δεν έλαβε μέρος στην τελετή. Και σε ανακοίνωση τότε ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η Κ.Ο. του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς δεν πήρε μέρος στην τελετή αγιασμού της νέας περιόδου της Βουλής και το έπραξε αυτό, γιατί ήθελε να καταγράψει με έναν σαφή τρόπο, για άλλη μία φορά, την ανάγκη των διακριτών ρόλων εκκλησίας και κράτους.
»Έχουμε σταθερή την πεποίθηση, όσο και την εκτίμηση, ότι η Εκκλησία δεν πρέπει να αναμειγνύεται στο έργο της πολιτείας και προφανώς και στο έργο της πολιτικής. Αυτό θελήσαμε σήμερα να αναδείξουμε με τη μη συμμετοχή μας στην τελετή του αγιασμού, που έγινε στην Ολομέλεια της Βουλής».
Είναι προφανές ότι ζούμε σε εποχή σύγχυσης ιδεολογιών και ιδεολογημάτων και αυτοσκοπός είναι η διαχείριση της εξουσίας. «Προσηλυτίζοντας» ως ψηφοφόρους ακόμη και τους πιστούς που δεν θέλουν να ακούνε για διαχωρισμό Εκκλησίας – Κράτους.
Ο Τσίπρας δεν είναι ο μόνος, καθώς ο γ.γ. του ΚΚΕ Δήμητρης Κουτσούμπας, προχθές επισκέφτηκε την Αρχιεπισκοπή και συζήτησε με τον Ιερώνυμο θέτοντας το θέμα της ενδεχόμενης επίθεσης κατά της Συρίας.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ - εξελέγη με τη ΔΗΜΑΡ - Γιάννης Μιχελογιαννάκης, από την άλλη την ίδια ημέρα στη Βουλή τάχθηκε υπέρ της υποχρεωτικής διδασκαλίας των θρησκευτικών με επιχειρήματα που τέθηκαν με τη μορφή ερωτήσεων, κάποιες από τις οποίες θα ζήλευε και η Χρυσή Αυγή.
«Συνολικά είμαι υπέρ στο να γίνει ο διαχωρισμός Εκκλησίας-Κράτους», είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε: «Είμαι υπέρ στην αναδιοργάνωση και αυτοτέλεια της Εκκλησίας. Είμαι υπέρ στο να δοθεί έμφαση στη θεολογική ανθρωπολογία. Όμως, θεωρώ ότι οφείλουμε να έχουμε υποχρεωτικό το μάθημα των Θρησκευτικών, για τους κάτωθι λόγους. Και εδώ ξεκινάνε οι ερωτήσεις:
1. Είναι ή όχι αναπόσπαστο μέρος της παράδοσής μας;
2. Είναι ιδιοπροσωπικό χαρακτηριστικό που δεν πρέπει να αγνοείται;
3. Χρειάζεται ή όχι ο προσανατολισμός του μαθήματος στο σήμερα;
4. Είναι ή όχι το σχολειό, όχι μόνο εργαλείο γνώσης, αλλά και θεμέλιο πολιτιστικής κληρονομίας;
5. Σήμερα, που έχει καταρρακωθεί η εθνική αξιοπρέπεια, η διδασκαλία του ενισχύει ή όχι την απαραίτητη εθνική συνείδηση;
6. Το 95% των ελλήνων που είναι ορθόδοξοι, ποιος τους αγνοεί;».
Ο Τσίπρας δεν είναι ο μόνος, καθώς ο γ.γ. του ΚΚΕ Δήμητρης Κουτσούμπας, προχθές επισκέφτηκε την Αρχιεπισκοπή και συζήτησε με τον Ιερώνυμο θέτοντας το θέμα της ενδεχόμενης επίθεσης κατά της Συρίας.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ - εξελέγη με τη ΔΗΜΑΡ - Γιάννης Μιχελογιαννάκης, από την άλλη την ίδια ημέρα στη Βουλή τάχθηκε υπέρ της υποχρεωτικής διδασκαλίας των θρησκευτικών με επιχειρήματα που τέθηκαν με τη μορφή ερωτήσεων, κάποιες από τις οποίες θα ζήλευε και η Χρυσή Αυγή.
«Συνολικά είμαι υπέρ στο να γίνει ο διαχωρισμός Εκκλησίας-Κράτους», είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε: «Είμαι υπέρ στην αναδιοργάνωση και αυτοτέλεια της Εκκλησίας. Είμαι υπέρ στο να δοθεί έμφαση στη θεολογική ανθρωπολογία. Όμως, θεωρώ ότι οφείλουμε να έχουμε υποχρεωτικό το μάθημα των Θρησκευτικών, για τους κάτωθι λόγους. Και εδώ ξεκινάνε οι ερωτήσεις:
1. Είναι ή όχι αναπόσπαστο μέρος της παράδοσής μας;
2. Είναι ιδιοπροσωπικό χαρακτηριστικό που δεν πρέπει να αγνοείται;
3. Χρειάζεται ή όχι ο προσανατολισμός του μαθήματος στο σήμερα;
4. Είναι ή όχι το σχολειό, όχι μόνο εργαλείο γνώσης, αλλά και θεμέλιο πολιτιστικής κληρονομίας;
5. Σήμερα, που έχει καταρρακωθεί η εθνική αξιοπρέπεια, η διδασκαλία του ενισχύει ή όχι την απαραίτητη εθνική συνείδηση;
6. Το 95% των ελλήνων που είναι ορθόδοξοι, ποιος τους αγνοεί;».
Υπάρχει κάτι επικίνδυνο σε όλα αυτά. Που δεν είναι ούτε ότι ο Τσίπρας αποδέχεται να τον ραίνουν με βασιλικό, ούτε ότι ο Κουτσούμπας συναντήθηκε με τον αρχιεπίσκοπο. Ούτε καν το γεγονός ότι ένας βουλευτής αριστερού κόμματος ζητά την υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών.
Το επικίνδυνο είναι ότι όλα αυτά γίνονται με σκοπό τις ψήφους των πολιτών, πολλοί από τους οποίους, εκτός από χριστιανοί και εν δυνάμει ψηφοφόροι επίσης είναι συγχυσμένοι και έτοιμοι να εκφραστούν με τη λογική της τιμωρίας επιλέγοντας ακραίες και αντιδραστικές πολιτικές συμπεριφορές. Και ακόμη χειρότερα πολλοί να στρέψουν την πλάτη τους στην πολιτική μια για πάντα. Και όλα αυτά από ένα λάθος μήνυμα.
Το επικίνδυνο είναι ότι όλα αυτά γίνονται με σκοπό τις ψήφους των πολιτών, πολλοί από τους οποίους, εκτός από χριστιανοί και εν δυνάμει ψηφοφόροι επίσης είναι συγχυσμένοι και έτοιμοι να εκφραστούν με τη λογική της τιμωρίας επιλέγοντας ακραίες και αντιδραστικές πολιτικές συμπεριφορές. Και ακόμη χειρότερα πολλοί να στρέψουν την πλάτη τους στην πολιτική μια για πάντα. Και όλα αυτά από ένα λάθος μήνυμα.
*Ο Θωμάς Τσάτσης είναι δημοσιογράφος.
Πηγή: Πρωταγωνιστές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου