Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024

"Και εγένετο Φως".....98 χρόνια από την γέννηση του Μακαριστού Μητροπολίτου Πειραιώς Καλλίνικου


Συμπληρώνονται αύριο 98 χρόνια από την γέννηση, στις 20 Σεπτεμβρίου του 1926, του Μακαριστού Μητροπολίτου Πειραιώς Καλλίνικου, του κληρικού στον οποίο οφείλεται το σημαντικότερο έργο εσωτερικής ιεραποστολής στην σύγχρονη ιστορία της Εκκλησίας της Ελλάδος! Από δικές του προφορικές και γραπτές διηγήσεις πριν πολλά χρόνια είχαμε μάθει με την χαρακτηριστική του αφηγηματική δεινότητα: "

Το φως της ζωής είδα στην γενέτειρα μου, το Βαρθολομιό, μια πολίχνη τεσσάρων χιλιάδων κατοίκων, το 1926, όπως μου είπαν. Οι γονείς μου απλοί, αλλά έντιμοι άνθρωποι, ο πατέρας μου αρκετά διανοούμενος για την εποχή του και η μητέρα μου προσωποποίηση της θυσίας και της αγάπης. Μεγάλωσα σε ηθικό και συντηρητικό οικογενειακό περιβάλλον, χωρίς όμως καμιά ιδιαίτερη κλίση προς τα θρησκευτικά και την Εκκλησία. Πήγαινα στην Εκκλησία από απλή συνήθεια, χωρίς απολύτως καμία ιερατική και εκκλησιαστική κλίση. Ήμουν μανιώδεις αναγνώστης εφημερίδων από τα παιδικά μου χρόνια.

Ο Μακαριστός Γέροντας αναμόρφωσε την Μητρόπολη Πειραιά και δημιούργησε το σημαντικότερο ανανεωτικό ποιμαντικό έργο που επηρέασε όλο τον Ορθόδοξο κόσμο και τη ζωή χιλιάδων νέων ανθρώπων. Μας γνώρισε μια νέα δυνατότητα σχέσης με τον Χριστό και την Εκκλησία και μεταμόρφωσε τη ζωή μας με τα μόνα δυνατά υλικά της ανθρώπινης υπόστασης: την ελευθερία και την αγάπη!

Ευχόμαστε το σπουδαίο πνευματικό έργο του Μακαριστού Μητροπολίτου Πειραιώς Καλλίνικου να γίνει γνωστό και στις επόμενες γενιές που το λησμονούν και να τιμηθεί ο ίδιος όπως το πνευματικό του ανάστημα αξίζει από εκείνους που πρέπει.

Στις 20 Σεπτεμβρίου του 1926, είδε το πρώτο φως της ζωής και του κόσμου ο νεογέννητος Κωνσταντίνος ο μετέπειτα Καλλίνικος, εκείνος που σκόρπισε το φως στην ψυχή μας.

"Και εγένετο Φως"...της καρδιάς, της ελπίδας και της αγάπης!



Κώστας Ζουρδός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου