Κυριακή 10 Μαΐου 2020

Ναι Κύριε, σε είδα…



Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς Καλλίνικου

Ναι, Κύριε, σε είδα τότε που ήμουνα πεσμένος πολύ, που βυθιζόμουνα σε απελπισία, που δεν έβλεπα. Και εσύ με έπιασες από το χέρι, με σήκωσες, με ανέστησες, και μου είπες: Μη φοβάσαι! Πίστεψε σε μένα και θα σωθείς!

 Σε είδα, Κύριε, τότε που ήμουν μόνος. Με είχαν εγκαταλείψει φίλοι και γνωστοί. Με είχε κυριεύσει η απελπισία. Και συ φώναξες βαθιά μέσα στην καρδιά μου «έγειρε ο καθεύδων και αναστά από των νεκρών». Εγώ είμαι ο φίλος σου και ο σύντροφός σου! «ου μη σε άνω ουδ’ ου μη σε εγκαταλείπω».

Σε είδα, Κύριε τότε που βυθιζόμουν από τα κύματα των προβλημάτων της ζωής κι έχανα το θάρρος μου και η μελαγχολία εκυρίευε τη ζωή μου. Και εσύ με έπιασες από το χέρι και μου είπες «ολιγόπιστε εις τι εδίστασας;» και με γέμισες ελπίδα και θάρρος.

Σε είδα, Κύριε, τότε που οι τύψεις με είχαν κυριεύσει για τις άστοχες ενέργειες και πράξεις μου. Και φώναξες σε εμένα και πολλούς όμοιους μου, «δεύτε πάντες προς με οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι καγώ αναπαύσω υμάς». Ναι, Κύριε, σε βλέπω κάθε φορά που γονατίζω και προσεύχομαι και σου μιλώ και του αναφέρω τα βάσανα μου. Ναι, σε είδα πολλές φορές να με παρηγορείς, να με στηρίζεις, να σφουγγίζεις τα δάκρυα μου, να στηρίζεις τα κλονιζόμενα βήματα μου, να με γεμίζεις από εσωτερική ευφροσύνη.

Ναι, Κύριε, σ’ έχω δει πολλές φορές, πάρα πολλές φορές, πάντοτε όταν ανυψώνω τη σκέψη μου κοντά Σου, όταν ζητώ την βοήθεια Σου, όταν με ταπείνωση μελετώ το λόγο Σου, όταν μπορώ να αποβάλλω τον εγωισμό μου.

Κύριε, μου φεύγεις όταν θαρρώ πολύ στον εαυτό μου, όταν νομίζω ότι στέκομαι όρθιος μόνος μου, όταν κυριεύει ο εγωισμός μου, όταν δεν προσέχω στη ζωή μου. Τότε μου φεύγεις. Όμως και τότε στέκεσαι με παράπονο δίπλα στην πόρτα της ψυχής μου. Και θέλεις πάλι να σε καλέσω ναρθεις εντός μου. Και είσαι πρόθυμος να απλώσεις το παντοδύναμο χέρι Σου να με αγκαλιάσεις, να με στήσεις όρθιο, να μου δώσεις δύναμη και θάρρος και να με γεμίσεις με ανέκφραστη χαρά από την θεία παρουσία σου.

Κύριε, δώσε μου πάντοτε μάτια να Σε βλέπω και καρδιά καθαρή να Σε απολαμβάνω.


Απόσπασμα από το κείμενο με τίτλο: «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι..;» που δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό Πειραϊκή Εκκλησία τον Απρίλιο του 2002

Επιμέλεια: Κώστας Ζουρδός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου