Πολλές φορές ακούμε ότι δεν μπορείς να διδάξεις
νέα κόλπα σε ένα γέρικο σκυλί και ότι ο ενήλικος νους δεν μπορεί να
συλλάβει τις ίδιες πληροφορίες όπως το μυαλό ενός παιδιού. Πολλοί
πιστεύουν ότι είναι αργά να μάθεις στα ενενήντα σου γραφή και ανάγνωση,
όταν έχεις περάσει όλη σου τη ζωή αναλφάβητος.
Mελέτες ψυχολογίας και νευρολογίας δείχνουν ότι τέτοια επιτεύγματα είναι πιθανά και δεν αποτελούν εξαίρεση. Αν και μπορεί να αντιμετωπίσετε κάποιες επιπλέον δυσκολίες στα 30, στα 50, ή ακόμα και στα 90, ο εγκέφαλος διατηρεί ατόφια την ικανότητα μάθησης και κατάκτησης πολλών νέων ικανοτήτων όποια και αν είναι η ηλικία σας. Και η προσπάθεια για την κατάκτηση της νέας μάθησης μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη διανοητική σας υγεία.
Η επικρατούσα άποψη για τη μειωμένη ικανότητα μάθησης όσο περνούν τα χρόνια στην πραγματικότητα έχει τις ρίζες της στον Αριστοτέλη, ο οποίος συνέκρινε την ανθρώπινη μνήμη με μία ταμπλέτα με κερί. Κατά τη γέννηση, το κερί ήταν ζεστό και μπορούσε με ευκολία να χαραχθεί αλλά μετά η θερμοκρασία του έπεφτε και ήταν πολύ δύσκολο να γράψει κανείς πάνω του. Ετσι η μνήμη περιοριζόταν με το πέρασμα των ετών.
Mελέτες ψυχολογίας και νευρολογίας δείχνουν ότι τέτοια επιτεύγματα είναι πιθανά και δεν αποτελούν εξαίρεση. Αν και μπορεί να αντιμετωπίσετε κάποιες επιπλέον δυσκολίες στα 30, στα 50, ή ακόμα και στα 90, ο εγκέφαλος διατηρεί ατόφια την ικανότητα μάθησης και κατάκτησης πολλών νέων ικανοτήτων όποια και αν είναι η ηλικία σας. Και η προσπάθεια για την κατάκτηση της νέας μάθησης μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη διανοητική σας υγεία.
Η επικρατούσα άποψη για τη μειωμένη ικανότητα μάθησης όσο περνούν τα χρόνια στην πραγματικότητα έχει τις ρίζες της στον Αριστοτέλη, ο οποίος συνέκρινε την ανθρώπινη μνήμη με μία ταμπλέτα με κερί. Κατά τη γέννηση, το κερί ήταν ζεστό και μπορούσε με ευκολία να χαραχθεί αλλά μετά η θερμοκρασία του έπεφτε και ήταν πολύ δύσκολο να γράψει κανείς πάνω του. Ετσι η μνήμη περιοριζόταν με το πέρασμα των ετών.