Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑΣ: Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΣ ΘΑ ΣΗΚΩΝΕΙ ΤΗ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΕΝΙΟΤΕ ΘΑ ΧΤΥΠΑΕΙ ΤΟ ΜΠΑΣΤΟΥΝΙ ΤΟΥ"


1Κάλεσμα στη Ροδόπη εκτός από τον τίτλο να φέρει και τη χάρη της «πρωτεύουσας» της
Θράκης, από τον νέο μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής στην πρώτη του λειτουργία


Του Δήμου Μπακιρτζάκη

“Να θυμάστε έχω μεγάλη καρδιά και μεγάλη αγκαλιά, που σας χωράει όλους”, είχε πει τον περασμένο Φεβρουάριο στη χειροτονία του, στην πρωτεύουσα ο νέος μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής Παντελεήμονας και το απέδειξε στην πρώτη του λειτουργία στην πόλη μας.


Ο νέος μητροπολίτης την Κυριακή της Τυρινής, ιερούργησε στο μητροπολιτικό ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Κομοτηνής και απεύθυνε λόγο στο λαό της Ροδόπης. «Ο επίσκοπος σας θα είναι ταπεινός, αλλά θα είναι και μπροστάρης», είπε στους πιστούς ανακοινώνοντας ότι μαζί με το δήμαρχο Κομοτηνής Γ. Πετρίδη και τον πρύτανη του ΔΠΘ Κ. Ρέμελη σκοπεύει να κατέλθει στην Αθήνα, ώστε να ζητήσει από τον υπουργό Παιδείας να μην καταργηθεί ή συγχωνευτεί κανένα τμήμα του πανεπιστημίου.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΣΤΟΝ ΠΟΙΜΕΝΑΡΧΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ

Δοξάζοντας το Θεό για όσα κατακλύζουν την ψυχή του, από την πρώτη στιγμή, που, όπως είπε, πάτησε στον ιερό τόπο μας, ο νέος μητροπολίτης στο κυριακάτικο κήρυγμα του, ευχαρίστησε  το λαό που βρίσκεται από την αρχή στο πλευρό του και τον στηρίζει στο έργο του. «Πολλές σκέψεις, πολλές χαρές και ευλογίες, εκείνο που θα μπορούσα να σας πω μόνο ότι έχω στην καρδιά μου, είναι οι δοξολογίες και οι ευχαριστίες στο Θεό, να είμαι ανάμεσα σας ως ποιμένας, ως αδερφός, ως πατέρας, ως φίλος και να έχω στήριγμα στην πρώτη μου λειτουργία τον γέροντα μου, τον μητροπολίτη Ξάνθης, τον οποίο γνωρίζετε  λόγω της συγγενείας και τη μικρής απόστασης που χωρίζει τις δύο μητροπόλεις», σημείωσε.

«Μου είπε ο γέροντας μου, για να είμαι ένας άξιος ποιμενάρχης, άξιος όπως φωνάζετε ποιμενάρχης για σας, πρέπει να είμαι ταπεινός, σεμνός και ολιγόλογος και μέσα από αυτά να προσπαθώ και εγώ να διδάσκω με πολύ περισσότερη δυνατή φωνή».

1«ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΤΡΑΧΗΛΙ ΜΟΥ ΚΡΕΜΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ»

Περαιτέρω ο νέος μητροπολίτης αναφέρθηκε στις δύο γειτονικές μητροπόλεις, οι οποίες έρχονται ακόμα πιο κοντά, όπως είπε, αν και ποτέ δεν είχαν όρια. Τα όρια των μητροπόλεων Ξάνθης και Κομοτηνής δεν υφίστανται είπε γιατί, «είναι μία, καθολική και αποστολική εκκλησία και υπάρχουν μόνο για να υπάρχει η τάξη και η ευταξία μέσα στην εκκλησία. Είμαι ανάμεσα στους καλούς μου ιερείς, είμαι ανάμεσα σε άριστους μουσικούς, διδασκάλους της βυζαντινής μας μουσικής, έχω κοντά τους άρχοντες και τους εκπροσώπους τους, έχουμε κοντά μας τα παιδιά μας που ήρθαν πολλά μεταλαμβάνοντας το σώμα και αίμα του Χριστού, έχω εσάς τους ανθρώπους αυτής της επαρχίας και προσευχηθήκαμε για έναν άνθρωπο που έχει φύγει από αυτόν εδώ τον κόσμο αλλά και για όλους, όσοι κοιμούνται στα κοιμητήρια της μητρόπολης μας.

Τι να θέλω άλλο παραπάνω εγώ άλλο από το Θεό;», είπε ο κ. Παντελεήμονας. Μιλώντας για την ιερατική του ενδυμασία, ο μητροπολίτης σημείωσε πως, «να ξέρετε δυσκολεύομαι να τα σηκώσω, όμως η εκκλησία που τα έδωσε όλα αυτά για να τα φοράω όχι για μένα, όχι για να είμαι εγώ «ένας όμορφος» δεσπότης, όχι για να κοσμούν αυτά εμένα, αλλά για να μπορέσω να κοσμήσω εγώ αυτά,  αλλά και για να μπορέσετε εσείς να έρθετε και να στηριχθείτε πάνω μου. Πάνω στον αρχιερατικό μανδύα και σάκο μου, ειδικά δε πάνω στο πετραχήλι μου, γιατί από το πετραχήλι μου κρέμονται όλοι οι πιστοί αυτής της επαρχίας».

«ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»

Να οικοδομήσουν μια δυνατή σχέση με τους πιστούς, ζήτησε ο μητροπολίτης, σημειώνοντας ότι πρόθεση του είναι να μετατρέψει αυτή την επισκοπή σε μία οικογένεια που θα λειτουργεί ως γροθιά. «Ο επίσκοπός σας θέλει να σας γνωρίσει, θέλει να κοινωνήσει μαζί σας, δεν ήρθα εδώ για να επικοινωνώ μαζί σας. Δεν ήρθα για να δίνω το χέρι μου, να μου λέτε το όνομά σας και εγώ το δικό μου και να λέω «χάρηκα πολύ και θα τα ξαναπούμε ίσως κάποια άλλα φορά».1 Ήρθα εδώ για να γίνουμε ένα, ήρθα εδώ για να γίνουμε οικογένεια, για να κοινωνήσουμε. Μέσα από το ποτήρι της ζωής, να κοινωνήσουμε τη ζωή μας, την καθημερινότητα μας, να κάνουμε αυτό τον τόπο έναν ζωντανό τόπο όπως ήταν και να συνεχίσω και εγώ να διατηρώ αυτή τη ζωντάνια της εκκλησίας και του τόπου.

Η Θράκη μας είναι όμορφη, η Ροδόπη είναι η πρωτεύουσα της και εμείς ως «πρωτευουσιάνοι» -ας το πω-, έχουμε τον πρώτο λόγο από τους άλλους νομούς και ας με συγχωρήσουν, αλλά έτσι είναι. Όταν κάποιος είναι στην πρωτεύουσα έχει περισσότερες ευθύνες από αυτούς που είναι στην περιφέρεια. Εμείς εδώ πρέπει να αγωνιστούμε, να γίνουμε όντως «πρωτευουσιάνοι», να γίνουμε άνθρωποι οι οποίοι έχουμε υψηλό φρόνημα, να πάρουμε τις ζωές μας εμείς στα χέρια μας και να μην επιτρέπουμε σε κανέναν να δουλεύει πίσω από την πλάτη μας για μας, χωρίς εμάς. Και εμείς όλοι θα είμαστε ένα, οι άρχοντες, ο επίσκοπός, τα παιδία οι φοιτητές όλοι μας. Για το λόγο αυτό, θα αγωνιστούμε όλοι μαζί, θα δώσουμε στον τόπο αυτό που του ανήκει».

ΚΑΘΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Μακριά από αισθήματα ηττοπάθειας και μοιρολατρίας ο νέος μητροπολίτης ξεκαθάρισε ότι θα λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον της τοπικής κοινωνίας και θα διεκδικήσει αυτό που της ανήκει. Σε αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε μάλιστα ότι πρόκειται να τηλεφωνήσει στο δήμαρχο Κομοτηνής και τον πρύτανη του ΔΠΘ, προκειμένου οι τρεις τους να ζητήσουν από το υπουργείο Παιδείας να μην αγγίξει το ΔΠΘ το σχέδιο Αθηνά.  Στέλνοντας μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις ο μητροπολίτης σημείωσε: «Θα τηλεφωνήσω στο δήμαρχο  και τον πρύτανη του ΔΠΘ να πάμε στην Αθήνα, και να συζήσουμε από τον υπουργό Παιδείας να μην καταργηθεί και να μην συγχωνευτεί κανένα τμήμα εδώ στη δική μας επαρχία γιατί εδώ είναι Θράκη.  Αν καταργηθεί ένα τμήμα σε ένα άλλο πανεπιστήμιο της Αθήνας δεν χάθηκε ο κόσμος, εδώ όμως ο κόσμος μπορεί και να χάνεται. Γι΄ αυτό εμείς θα είμαστε όλοι ένα, θα έχουμε μία φωνή και μία ψυχή και ο επίσκοπος σας αυτό που έχει να πει είναι ότι θα είναι ταπεινός αλλά θα είναι και μπροστάρης. Θα σηκώνει τη φωνή του και ενίοτε θα χτυπάει και το μπαστούνι του για να ξέρουν ότι εδώ υπάρχει μία ζώσα εκκλησία και ότι οι άνθρωποι της είναι ζωντανοί. Να μας δώσει ο Θεός δύναμη να μας δώσει ο Θεός χρόνους για να ζήσουμε όλοι μαζί με ένα στόμα και μία καρδιά. Εδώ, όπου χτυπάει η καρδιά της Ελλάδας, να χτυπάει δυνατά και όπως η καρδιά όταν χτυπάει στέλνει αίμα σε όλο το υπόλοιπο σώμα, εφόσον εδώ χτυπάει η καρδιά της Ελλάδας από εδώ θα στέλνουμε μήνυμα και προς όλη την υπόλοιπή Ελλάδα».

ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΓΚΙΟΥΜΟΥΛΤΖΙΝΑ

Σε δηλώσεις του μετά την τέλεση της πρώτης του λειτουργίας, ο νέος μητροπολίτης Μαρωνείας & Κομοτηνής κ.κ. Παντελεήμων, ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους και για τον χαρακτηρισμό «Γκιουμουλτζίνα» που απέδωσε στην Κομοτηνή την περασμένη Πέμπτη κατά την τελετή της ενθρόνισής του, γεγονός που σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως και απάντησε ως εξής «Όπως θα ξέρετε η λέξη αυτή είναι βυζαντινή, δίπλα σε αυτή τη λέξη μπήκε και η λέξη ιστορική, επομένως ήθελα με αυτόν τον τρόπο να καταδείξω το πόσο παλιές ρίζες έχει η πόλη μας. Και πόσο εμείς από τα χρόνια του Βυζαντίου μέχρι σήμερα έχουμε ζωή και ψυχή».

ΔΕΧΘΗΚΕ ΤΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ

Με λόγια αγάπης και ενότητας ο μητροπολίτης έδωσε το δικό του στίγμα της θητείας στη μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής και δέχθηκε για ακόμη μία φορά τις ευχές των πιστών. Ειδικότερα αμέσως μετά το πέρας της λειτουργίας ο μητροπολίτης δέχθηκε τα συγχαρητήρια και τις ευχές του κλήρου και του πιστού λαού στο Επισκοπείο της μητρόπολης. Παιδιά, νέοι και γέροι πήραν την ευλογία του καθώς και ενθύμιο της ενθρόνισης του μία εικόνα της Παναγίας της Οδηγήτριας που βρίσκεται στον μητροπολιτικό ναό κοιμήσεως της Θεοτόκου Κομοτηνής. 
 xronos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου